နဗီမ်ားကို ဆဲေရးတိုင္းထြာသူမူဆလင္တို႔အားၾကီေလးေသာအျပစ္စီရင္လတၱံ႕

အဆံုးအစမရွိ က်ယ္ဝန္းေသာ ဤ မဟာကမၻာအျပားၾကီးအား ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေသာ အလႅာဟ္ရွင္၏ ဆႏၵေတာ္မပါဘဲ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာအရာဟူသည္ ဤ စၾကာဝဠာအျပားၾကီးတြင္ စိုးစဥ္းမွ်မရွိပါေခ် ။

ဗုဒၶ သို႔မဟုတ္ သိဒၶတၳ သို႔မဟုတ္ အရွင္ေဂါဓမ သည္လည္းေကာင္း ၊ ထာဝရ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ သားေတာ္ ေယရႈသည္လည္းေကာင္း ၊ လူသားႏွင့္အနီးဆံုး တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္သည္လည္းေကာင္း ၊ လူသားႏွင့္ အတူရွိေနေတာ္မူေသာ တမန္ေတာ္ ဟာဂ်ီဝက္စလီသည္လည္းေကာင္း ၊ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္၏ ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ ဖန္ဆင္းထားေတာ္မူခဲ့ေသာ နဗီ ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ား ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္ ။ ထို႔ျပင္တဝ ဤ ဘေလာ့ သည္လည္း အလႅာဟ္ရွင္၏ ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ ထူေထာင္ထားမူေသာ ဘေလာ့ ျဖစ္ပါသည္ ။

သို႔ပါ၍ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအေနျဖင့္ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္၏ ဖန္ဆင္းခံ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ (ဗုဒၶအပါအဝင္ တမန္ေတာ္ ဝက္စလီစသည္)တို႔အား ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း ၊ အျပစ္ေျပာဆိုျခင္းတို႔သည္ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ကို ဆဲဆိုျခင္းေျမာက္ပါသျဖင့္ ၊ ထိုသို႔ ဆိုေရးတိုင္းထြာသူ မူဆလင္အေပါင္းတို႔အား အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္သည္ ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ကို မုခ်စီရင္ေတာ္မူလတၱံ႕ ။ (မူဆလင္မွအပ အျခားဘာသာဝင္မ်ားမပါ ၊ အျခားဘာသာဝင္မ်ားဆဲဆိုလ်င္ ခြင့္လြတ္ေတာ္မူသည္)

ေမာ္ဒန္ ကိုရမ္က်မ္းျမတ္ ၊ အခန္းၾကီး ၁ ၊ အခန္းငယ္ ၃ ၊ အပိုဒ္ ၅ ။

Monday, March 16, 2009

ေသျပီးမွ ဘုရားကိုသိဖို႔ထက္၊ မေသခင္ လူလိုသိဖို႔ အေရးၾကီး

ကိုေဌးလြင္ဦးသို႔ ေပးစာ (၁)

Islam Sasana အစၥလာမ္ သာသနာ ဘေလာ့ဂ္ကို ေရးသားသူ ဘေလာ့ဂါ ကိုေဌးလြင္းဦး ဆီသို႔ေပးပို႔ရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး ဒီပို႔္စ္ကိုေရးသားပါသည္။

ကိုေဌးလြင္ဦး ခင္ဗ်ား

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရြက္ဝါဘေလာ့ဂ္ကို ေရးသားသူ ဘေလာ့ဂါ ကိုရြက္ဝါ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုုေဌးလြင္ဦးရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ကို ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္။ စာေတြလည္း ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ The Hloy Islam အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္ ဝဘ္ဆိုက္မွာလည္း အီးေမးကိုပါ ေဖာ္ျပထားၿပီး အျခားသူမ်ား၏ ေဝဖန္မႈမ်ား၊ ေမးခြန္းမ်ား ႏွင့္ ဉာဏလံုလမ်ားကို ဖိတ္ေခၚထားတာေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ အထူးဝမ္းသာရပါတယ္။

အခုကၽြန္ေတာ္ ေဝဖန္ေရးသားပါ့မယ္။ ဘာသာေရး အစြဲကင္းကင္းနဲ႔ ဘေလာ့ဂ္စာေပ ေဝဖန္ေရးလို႔ သေဘာထားၿပီး ဖတ္ေပးပါ။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ေျပာဖို႔လိုအပ္ရင္လည္း တတ္ႏိုင္သမွ် ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားကို ျပၿပီးေျပာပါ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေဝဖန္ခ်က္ေတြကို ကိုေဌးလြင္ဦးရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္မွာ ဝဘ္ဆိုက္မွာ တင္ေပးပါလို႔ မေတာင္းဆိုလိုပါဘူး။ အခ်ိန္ရမယ္ဆိုရင္ အေလးထားၿပီး ျပန္လည္ေဆြးေႏြးေပးပါ။

အေျပာအဆို မတတ္လို႔ နားဝင္မခ်ိဳခဲ့ရင္ သီးခံေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ့ရင္ထဲက ဘေလာ့ဂ္စာေပ အေရးအသား တိုးတတ္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ၊ လမ္းလြဲေနတယ္ ထင္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို ျပင္ေပးခ်င္တဲ့ ေစတနာ စတာေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး နားလည္ေပးပါ။ ႀကိဳတင္ၿပီး ေျပာထားခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ကိုေဌးလြင္ဦးအေပၚမွာ ဘာအၿငိဳးအေတးမွ မရွိသလို ပုဂၢိဳလ္ေရး စိတ္ဝင္စားမႈလည္း မရွိပါဘူး။ စိတ္ဆိုးေဒါသလည္း မရွိပါဘူး။ ယခုေျပာမဲ့စကားအားလံုးဟာ ရိုးသာတဲ့ ေစတနာ သက္သက္ႏွင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁) ဘန္နာမွ စာသားမ်ားအား သံုးသပ္ျခင္း

“အစၥလာမ္သည္း ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ တစ္ဦးဦး၏ အမည္နာမ မဟုတ္။”

အျငင္းမပြားလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ၊ ႏွင့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ၂-ခုလံုးကို တည့္တည့္ႀကီးမဟုတ္ေတာင္ ေစာင္းခ်ိတ္၍ ေျပာေနသလို ျမင္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ အႀကံေပးခ်င္တာကေတာ့ ဘယ္အေၾကာင္းအရာကို ေလ့လာသည္ျဖစ္ေစ အမည္နာမသည္ အႏွစ္သာရမဟုတ္ ဆိုတာေလးကို သတိျပဳမိဖို႔ပါ။ ဦးခ်မ္းသာ အမည္နဲ႔ စားစရာမရွိ ျဖစ္ေနသူေတြ ေတြ႔ရတတ္သလို၊ ေဒၚၾကာလွ နာမည္နဲ႔ အက်ည္းတန္တန္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုေသာ အမည္သည္ အမည္သက္သက္ျဖစ္၍ အေရးမႀကီးပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အမွန္တကယ္ လမ္းညႊန္ထားျခင္း ရွိမရွိသာ လိုရင္းျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္ခ်က္ သက္သက္ကိုပဲ ကိုေဌးလြင္ဦး ေျပာတာကို စိတ္မခ်လို႔ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆိုေသာ စကားလံုးကိုကား အထူးေျပာစရာမရွိပါ။ သို႔ေသာ္ သႏၲိသုခဟူေသာ အသံုးအႏံႈးမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ သည္းေခ်ႀကိဳက္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ေသျခာတီထြင္ ထည့္လိုက္ေလသလား ဟု သံသယျဖစ္လို႔) လက္လွမ္းမီသမွ် ရွာေဖြေလ့လာၾကည့္မိပါသည္။

ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ လာသူတစ္ေယာက္ အေၾကာင္း စာအုပ္မွာ ဆရာဦးဆန္းလြင္ (ဆရာေတာ္ အရွင္အာဒိစၥရံသီ)က သူ႔ရဲ႕ လက္ဦးဆရာ ဦးဖိုးညြန္႔ကို ကိုးကားေရးသားထားတာကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။

အစၥလာမ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ရင္းက ဘာလဲဆရာႀကီး

အစၥလာမ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ထာဝရ ဘုရားသခင္ကို ရိုေသကိုင္း႐ႈိင္းျခင္း၊ နာခံျခင္း အနက္ရတယ္။ ( စာမ်က္ႏွာ ၂၈-၂၉)

အြန္လိုင္း အဘိဓာန္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ http://dictionary.reference.com/ မွာေလ့လာၾကည့္ေတာ့လည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ရတယ္။
Islam
–noun

1.the religious faith of Muslims, based on the words and religious system founded by the prophet Muhammad and taught by the Koran, the basic principle of which is absolute submission to a unique and personal god, Allah.

အဓိပၸာယ္ခ်င္းက ထပ္တူထပ္မွ်ေလာက္တူေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ အလႅာအရွင္ျမတ္ကို နာခံေနရျခင္းက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ လို႔ဆုိခ်င္ရင္ေတာ့ ျမန္မာလို ျပန္တဲ့ေနရာမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထည့္ျပန္လို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္ထားတဲ့ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ ကင္းၿငိမ္းျခင္း သႏၲိသုခနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မပတ္သက္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာတာ မႏွံ႔စပ္လို႔လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိမၼယ္။ ဒါလည္း ကိုေဌးလြင္ဦး တီထြင္သံုးစြဲတာလို႔ေတာ့ တပ္အပ္ မစြပ္စြဲႏိုင္ပါဘူး။ ေရွးဆရာအခ်ိဳ႕ ေရးခဲ့တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေရွးျမန္မာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ပညာရွိႀကီးျဖစ္တဲ့ ဦးႏုရဲ႕ ေရးသားခ်က္အခ်ိဳ႕အေပၚမွာကိုးပဲ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ႐ိုးသားမႈရွိရဲ႕လားဆိုတာ စီစစ္ဖို႔ မ်ားစြာရွိေသးပါတယ္။

ေနက္တစ္ခ်က္က

ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဘာသာမွ သြန္သင္ေသာ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး လူ႔သမိုင္းေရးရာမ်ားကို အစြဲကင္းစြာျဖင့္ ေလ့လာသင့္ေပသည္။-

လို႔ဆိုထားေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာကေန သြန္သင္ေပးတဲ့ က႑ကေတာ္ေတာ္ေလး စံုလင္သြားတယ္။ ကိုေဌးလြင္ဦး စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေနာက္ထပ္ေတာင္ ေျပာျပခ်င္တဲ့ က႑ေတြေတာင္ အမ်ားႀကီးက်န္ေနဦးမလား မသိဘူး။ ဒီကိစၥလည္း အျငင္းပြားမလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အစၥလာမ္ဘာသာက ဒါေတြ သင္မေပးႏိုင္ပါဘူးကြာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာရဲပါဘူး။ ကိုေဌးလြင္ဦး ေျပာသြားတာနဲ႔ ဘေလာ့ဂ္မွာ ဖတ္ရတဲ့ ပို႔စ္ေတြ မဟပ္မိတာေလး ေျပာခ်င္လို႔ပါ။

အမွန္တကယ္ပဲ စာဖတ္သူအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးရွိႏိုင္တဲ့ က႑ေပါင္းစံု သြင္သင္ခ်က္ေတြ ရွိရင္ ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္ျပေပးပါ။ စာဖတ္သူေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ဖတ္မွတ္ၿပီး သာဓုေခၚသြားဖို႔ပဲရွိပါတယ္။

ကိုေဌးလြင္ဦးရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ပိဋကတ္ေတာ္ထဲက မဟာသမၼတမင္းကို ကုရ္အာန္က်မ္းထဲက အာဒံ နဲ႔ ႏိႈင္ယွဥ္ (ေနာက္လည္း အျခားဝတၳဳေၾကာင္း ဆင္တူရာ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္) ၿပီး ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ အစၥလာမ္သာသနာကို တစ္ထပ္တည္း ဆိုင္းဘုတ္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ ဇာတ္ကြက္ေတြဆင္ ပို႔စ္ေတြ တင္ထားတာေတြ႔ရတယ္။ ဘာႏိုင္ငံေရး၊ ဘာလူမႈေရး၊ ဘာလႈအခြင့္အေရးမွ မေတြ႔ရပါဘူး။

အဲဒီေတာ့ ကိုေဌးလြင္ဦးအျဖစ္က ဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုရင္ ရူပ၊ ဓာတု၊ ေဘာဂ၊ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံ ဆိုတာေတြကို ဘာတစ္လံုးမွ နားမလည္ဘဲနဲ႔ ငါ့အေဖကေတာ့ အဲဒီက႑ေတြမွာ ပါရဂူေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္သူႀကီး ျဖစ္တယ္ေဟ့လို႔ ေျပာဆိုေနတဲ့ ကေလးငယ္ေလးလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေျပာအဆိုမတတ္ရင္ ဖခင္ပါ သိပ္ခါက်သြားႏိုင္တာျဖစ္လို႔ သတိထားသင့္ပါတယ္။

၂) က်မ္းျမတ္ကုရ္အံ မိတ္ဆက္ပို႔စ္အတြက္ အႀကံျပဳျခင္း

ကိုေဌးလြင္ဦးလို ဘာသာေပါင္းစံုက က်မ္းရင္းေတြကို ဖတ္ၿပီး စံုေအာင္ေလ့လာေနတဲ့ ေခတ္ပညာတတ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ စာေပက ကာလာမသုတၱန္ကို ဖတ္ဖူးမွာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ထားပါတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့ အပိုင္းနဲ႔ အေရးမႀကီးတဲ့ အပိုင္းကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္ သလို ခြဲျခားျပခ်င္ပါတယ္။ ကာလာမသုတၱန္ကို အနည္းငယ္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီးေတြးၾကည့္ပါ့မယ္။ အခ်က္အလက္ စံုသြားေအာင္ ဘန္နာကစကားေလးပါ မက်န္ခဲ့ရေအာင္ ေဆြးေႏြး အႀကံျပဳပါ့မယ္။

၁/ ဝါဒတစ္ခုကို အမည္နာမ၏ လွပျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အမည္နာမ၏ အက်ည္းတန္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ယင္းဝါဒကို မွန္၏(သို႔မဟုတ္) မွား၏- ဟု အေဆာတလွ်င္ မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

၂/ ဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္သည္ တစ္ဆင့္ေျပာစကားျဖင့္ ေရးသားထားျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ တိုက္႐ိုက္ေျပာစကားျဖင့္ ေရးသားထားျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ယင္းဝါဒကို မွန္၏(သို႔မဟုတ္) မွား၏- ဟု အေဆာတလွ်င္ မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

၃/ ဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္သည္ ယေန႔ေခတ္သံုး ဘာသာစကားျဖင့္ ေရးသားထားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေရွးေခတ္သံုး ဘာသာစကားျဖင့္ ေရးသားထားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ယင္းဝါဒကို မွန္၏(သို႔မဟုတ္) မွား၏- ဟု အေဆာတလွ်င္ မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

၄/ ဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္သည္ ကုလႏွင့္ ႏိုင္ငံအမ်ားစုက သတ္မွတ္ထားေသာ ႐ံုးသံုးဘာသာစကားျဖင့္ တည္ရွိေနေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အျခားဘာသာစကားျဖင့္ တည္ရွိေနေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ယင္းဝါဒကို မွန္၏(သို႔မဟုတ္) မွား၏- ဟု အေဆာတလွ်င္ မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

၅/ ဝါဒတစ္ခု၏ က်မ္းဂန္ကို အလြတ္ရသူအေရအတြက္၏ မ်ားျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ နည္းျခင္းေၾကာင္းလည္းေကာင္း ယင္းဝါဒကို မွန္၏(သို႔မဟုတ္) မွား၏- ဟု အေဆာတလွ်င္ မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

၆/ ဝါဒတစ္ခု၏က်မ္းဂန္သည္ မူရင္းမပ်က္ တည္ရွိေနျခင္းအေပၚ အျငင္းပြားဖြယ္ မရွိျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အျငင္းပြားဖြယ္ ရွိျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ယင္းဝါဒကို မွန္၏(သို႔မဟုတ္) မွား၏- ဟု အေဆာတလွ်င္ မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

၇/ ဝါဒတစ္ခု၏က်မ္းဂန္သည္ ဘာသာစကားမ်ိဳးစံုသို႔ ျပန္ဆိုထားၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မျပန္ဆိုရေသးေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ယင္းဝါဒကို မွန္၏(သို႔မဟုတ္) မွား၏- ဟု အေဆာတလွ်င္ မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

ဝါဒတစ္ခုမွလာေသာ အဆံုးအမ၊ လမ္းစဥ္ေတြသည္ ေကာင္းလည္းမေကာင္း၊ အျပစ္လည္းမကင္း၊ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕စရာလည္းျဖစ္၏။ ထိုလမ္းစဥ္အတိုင္း က်င့္ႀကံလွ်င္ (မိမိအားလည္းေကာင္း၊ သူတပါးအားလည္းေကာင္း၊ ေလာကအားလည္းေကာင္း) စီးပြားမဲ့ဒုကၡေရာက္ဖုိ႔ျဖစ္၏- ဟု ကိုယ္တိုင္ နားလည္လာေသာအခါမွသာ ယင္းဝါဒကို စြန္႔လႊတ္သင့္ပါသည္။

ဝါဒတစ္ခုမွလာေသာ အဆံုအမ၊ လမ္းစဥ္ေတြသည္ ေကာင္းလည္းေကာင္း၊ အျပစ္တိုမွလည္းကင္း၊ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမႊမ္းစရာလည္းျဖစ္၏။ ထိုလမ္းစဥ္အတိုင္းက်င့္ႀကံလွ်င္ (မိမိအားလည္းေကာင္း၊ သူတပါးအားလည္းေကာင္း၊ ေလာကအားလည္းေကာင္း) ေကာင္းေသာအက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ဖုိ႔သာရွိ၏- ဟု ကိုယ္တိုင္နားလည္လက္ခံ ႏိုင္ေသာအခါမွသာ ယင္းဝါဒကို စြဲၿမဲစြာလက္ခံသင့္ပါသည္။

ကိုေဌးလြင္ဦးေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြကို ျငင္းဖို႔စိတ္မကူးပါ။ ဟုတ္ပါလိမၼည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားဟု ဆိုလွ်င္လည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဂုဏ္ပုဒ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း/မျပည့္စံုျခင္းက ထိုက်မ္းဂန္ကို လက္ခံႏိုင္ရန္၊ ျငင္းပါယ္ဖို႔ရန္ လံုေလာက္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ား မဟုတ္ေသးေၾကာင္းကိုေတာ့ ကိုေဌးလြင္ဦး လက္ခံႏိုင္လိမၼည္ထင္ပါသည္။

ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို ေျပာျပၿပီး အေတြးအေခၚအားနည္းေသာ လူမ်ား (အထူးသျဖင့္ ကေလးသူငယ္မ်ား) ကို ၾကည္ႏူးမႈ တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေစကာ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းမည္ ဆိုပါက ထိေရာက္မႈရွိႏိုင္ပါသည္။ ၄င္းအခ်က္မ်ားႏွင့္ အလားတူေသာ အခ်က္မ်ားမွာ အျခားအယူဝါဒမ်ားတြင္လည္း အနည္းႏွင့္ အမ်ားသာကြာမည္။ ရွိေတာ့ ရွိၾကပါလိမၼည္။ ဤနည္းျဖင့္ စည္း႐ံုးျခင္းမွာ လူ၏စဥ္းစားဆင္ျခင္ဉာဏ္ကို ဦးစားမေပးေသာ မိႈင္းသြင္းသည့္ နည္းသက္သက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေသာ အေတြးအေခၚရွိသူျဖစ္လွ်င္ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳပါရေစ။

ေလးစားစြာျဖင့္

႐ြက္ဝါ

**********************

ကိုေဌးလြင္ဦးသို႔ ေပးစာ (၂)

ကိုေဌးလြင္ဦး ေထာက္ျပထားးတဲ့ ဘာသာစကား၏ တြင္က်ယ္မႈ ရွိျခင္း/မရွိျခင္း၊ လက္ခံသူလူအေရအတြက္၏ နည္းျခင္း/မ်ားျခင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ အခ်က္ေတြကို ၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာပိဋကတ္ေတာ္ဟာ၊ အစၥလာမ္တို႔ရဲ႕ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ အလြန္တရာ ဂုဏ္နိမ္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔လည္း ျငင္းခ်က္မထုတ္ ႏိုင္လို႔ ကုရ္အာန္က အဲဒီဂုဏ္ပုဒ္ေတြမွာ သာလြန္ေၾကာင္း လက္ခံခဲ့ရတယ္။ ဝန္ခံၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒါေတြကို အကာေတြသာျဖစ္တယ္။ အႏွစ္သာရပိုင္း မဟုတ္ေသးဘူးဆိုၿပီး ကာလာမသုတၱန္ကို ကိုးကားကာ စကားတစ္ခြန္းတည္းနဲ႔ အားလံုးကို ပါယ္ခ်လိုက္တယ္။ အျခားလူရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို အကာသက္သက္ျဖစ္တယ္ လို႔ေျပာၿပီး ကိုယ္ကလည္း အႏွစ္ကို မတင္ျပခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အေျပာသမား ျဖစ္ေနမယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ အတိုင္းအတာတစ္ခု လူ႔ေဘာင္ေလာကအတြက္ အေရးပါလွတယ္ ထင္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုကို ဥပမာတင္ၿပီး က်မ္းျမတ္(၂) ခုတို႔ရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္ျပပါ့မယ္။

ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ဥပမာအျဖစ္ထားမယ့္ ျပႆနာကေတာ့ အိမ္ေထာင္႐ွိေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ လြဲမွားစြာက်င့္ေသာ ကာမအမႈပါ။ ျမန္မာလိုေျပာရရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အိမ္ေထာင္ရွင္ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေဖာက္ျပန္ေသာအက်င့္ေပါ့။ ဒီအက်င့္ကလည္း လူမ်ိဳး၊ ဓေလ့၊ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာေတြ မတူၾကတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရတိုင္းကလည္း ေျဖရွင္းဖို႔နည္းလမ္းေတြ၊ ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းထားၾကပါတယ္။ ဘာသာေရးစာေပေတြနဲ႔ ဓေလ့ထံုးစံေတြကလည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္္နဲ႔ အဲဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ လမ္းညႊန္ထားၾကပါတယ္။

အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဗုဒၶဘာသာစာေပကေပးတဲ့ လမ္းညႊန္ေလးပါ။

သိဂၤါလသုတ္၊ သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္ လို႔ဆိုရင္ သိသူမ်ားပါတယ္။ သိဂၤါလ လုင္ကို ဗုဒၶကေပးခဲ့တဲ့ ၾသဝါဒ စကားေတြပါ။ အဲဒီသုတၱန္လာ အဆံုးအမတစ္ခ်ိဳ႕ကို ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ မိဘဝတ္၊ သားသမီဝတ္၊ ဆရာဝတ္၊ တပည့္ဝတ္ စသည္အားျဖင့္ လူမႈက်င့္ဝတ္ေတြ အေနနဲ႔ ကဗ်ာေလးေတြနဲ႔ ေလ့လာၾကရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သုတၱန္ထဲမွာ အျခားအဆံုအမေတြလည္း ပါပါတယ္။ အျပည့္အစံုဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဖတ္ရပါ့မယ္။ အတိုင္းအတာတစ္ခု ျပည့္စံုတဲ့ ပုိစ္တစ္ခုကေတာ့ ဒီေနရာမွာ http://yatimyanmar.co.cc/?p=165 ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

က်မ္းဂန္ကို ေသျခာမေလ့လာဘဲ ကဗ်ာေလးသက္သက္ဖတ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ သာမန္အေတြးနဲ႔ သားသမီးေနရာကေနၿပီး မိဘကိုၾကည့္မယ္၊ သူကမွ မိဘဝတၱရားမေက်တာ ငါကလည္း ဘာလို႔ သားသမီးဝတၱရား ထမ္းေဆာင္ဖို႔လိုေသးလဲ၊ လင္ေယာက်္ားေနရာက မိန္းမကို ၾကည့္မယ္၊ သူကမွ မိန္မဝတၱရားမေက်ပြန္တာ ငါက ဘာလို႔ လင့္ဝတၱရားေက်ပြန္ရမွာလဲ လို႔ ေတြးခ်င္စရာႀကီးပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားက အဲဒီလို လံုးဝလမ္းမ ညႊန္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီလိုလမ္းမညႊန္ခဲ့ေၾကာင္း ေသျခာတာက သုတၱန္ရဲ႕ အစပိုင္းမွာ ပါေနပါတယ္။
ေသေသျခာျခာမေတြးရင္ေတာ့ ဒါဟာ သုတၱန္ေဒသနာျဖစ္တယ္၊ ပညတ္ပိုင္းျဖစ္တယ္၊ လူ႔က်င့္ဝတ္ လမ္းညႊန္ေလာက္သာျဖစ္တယ္ လို႔ ထင္သြားပါလိမၼယ္။ ဒါေပမယ့္ အစပိုင္းမွာပါတဲ့ အဂတိသို႔လိုက္ျခင္း အေၾကာင္းေလးပါးအပိုင္းကို နက္နက္နဲနဲေတြးၾကည့္ရင္ အလြန္ျမင့္မားတဲ့ ေလာကအဘိဓမၼာေတြ ပါေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ျမင္မိပါတယ္။ အဲဒီေနာက္နားမွာ ဆက္ေဟာထားတဲ့ ပ်က္စီးျခင္းအေၾကာင္းေတြ မိတ္ေဆြတု၊ မိေဆြစစ္ အဂၤါေတြ ဟာလည္း ဘယ္လိုမွ ျငင္းမရတဲ့ အမွန္တရားေတြျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ယံုၾကည္ထားတယ္။ ကိုေဌးလြင္ဦးလည္း ဖတ္ၿပီး မွတ္သားၿပီးျဖစ္ပါလိမၼယ္။

အဲဒီသုတၱန္ထဲက အဂတိသို႔လိုက္မိျခင္း အေၾကာင္းတရားေလးပါး အပိုင္းကို ကူးယူေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

မေကာင္းမႈကိုျပဳမိျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္း ေလးပါး

၂၄၆။ အဘယ္ေလးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို ျပဳသနည္း။

ဆႏၵာဂတိ ‘ခ်စ္သျဖင့္ မလိုက္အပ္သည္’ သို႔လိုက္၍ မေကာင္းမႈကို ျပဳ၏၊

ေဒါသာဂတိ ‘မုန္းသျဖင့္ မလိုက္အပ္သည္’ သို႔လိုက္၍ မေကာင္းမႈကိုျပဳ၏၊

ေမာဟာဂတိ ‘မသိသျဖင့္ မလိုက္အပ္သည္’ သို႔လိုက္၍ မေကာင္းမႈကိုျပဳ၏၊

ဘယာဂတိ ‘ေၾကာက္သျဖင့္ မလိုက္အပ္သည္’ သို႔လိုက္၍ မေကာင္းမႈကိုျပဳ၏။

သူႂကြယ္သား စင္စစ္ေသာ္ကား အရိယာသာဝကသည္ အၾကင့္ေၾကာင့္ ဆႏၵာဂတိသို႔မလိုက္၊ ေဒါသာဂတိသို႔မလိုက္၊ ေမာဟာဂတိသုိ႔ မလိုက္၊ ဘယာဂတိသို႔မလိုက္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ မေကာင္းမႈကို မျပဳရာဟု ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ေကာင္းေသာ စကားကို ဆိုေတာ္မႈတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစုဏၰိယစကားကို မိန္႔ေတာ္မူၿပီး၍ ထိုမွတစ္ပါး ဤဆိုလတၱံ႔ေသာ ဂါထာစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

“သူႂကြယ္သား အၾကင္သူသည္ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင္းလည္းေကာင္း၊ မုန္းျခင္းေၾကာင္းလည္းေကာင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မသိျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ တရားကိုလြန္၍ က်င့္၏။ ထိုသူ၏ အၿခံအရံ အေက်ာ္အေစာသည္ လဆုတ္ ပကၡ၌ လမင္းကဲ့သို႔ တစ္ေန႔တစ္ျခား ဆုတ္ယုတ္၏။

အၾကင္သူသည္ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မုန္းျခင္းေၾကာင္းလည္းေကာင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မသိျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း တရားကိုလြန္က်ဴး၍ မက်င့္၊ ထိုသူ၏ အၿခံအရံအေက်ာ္အေစာသည္ လဆန္းပကၡ၌ လမင္းကဲ့သို႔ တစ္ေန႔တစ္ျခား ျပည့္စံု၏” ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ ( သုတၱန္ပိဋကတ္၊ ပါထိကဝဂ္ပါဠိေတာ္၊ ၈-သိဂၤါလသုတ္၊ အေၾကာင္းေလးပါး။)

အခုေဖာ္ျပတဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈမွာ အျပစ္တင္စရာ ငါသူတပါးေယာက်ာ္းမိန္းမ မရွိေတာ့ဘူး။ အျခားေသာ ေယာက်္ားအေပၚမွာ ခ်စ္မိတဲ့ ရာဂဆႏၵေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ မိမိေယာက်္ားအေပၚ မလိုမုန္းထားတဲ့ ေဒါသ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ကိုယ္ျပဳတဲ့ အလုပ္ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က အျပစ္ရွိမွန္း မသိတဲ့ေမာဟ ေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘဝနဲ႔ ယွဥ္ၿပီးအေရးႀကီးတဲ့ အႏၲရာယ္ တစ္စံုတစ္ရာ က်ေရာက္လာမွာ ေၾကာက္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အျပစ္တင္စရာ တရားခံအစစ္ကို ရွာမယ္ဆိုရင္ မိန္းမရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့၊ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ တနည္းစဥ္းစားရင္ ဒီလိုျပႆနာမ်ိဳးေပၚလာရတာဟာ ေယာက်္ားရဲ႕ တာဝန္ပ်က္ကြက္မႈေတြေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

အဲဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ လင္ေယာက်္ားအေနနဲ႔ မိန္းမအေပၚမွာ ဒီသုတၱန္လာ မိတ္ေဆြတု မိတ္ေဆြစစ္ အဂၤါေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးၾကည့္ၿပီး မျပတ္စဲသင့္ဘူးထင္ရင္ သူ႔ရင္ထဲက ကိေလသာေတြ ပါးသြားေအာင္ ေဆးေၾကာေပးရမယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ေပးရမယ္၊ သင္ျပေပးရမယ္။ မိတ္ေဆြတုလို႔ အေသအျခာ သတ္မွတ္ႏိုင္ေလာက္ရင္လည္း ကင္းကင္းရွင္းရွင္းေနလိုက္ဖို႔သာရွိတယ္။

ဒီသုတၱန္ကိုေလ့လာၾကည့္ရင္ ဗုဒၶဟာ ေဖာက္ျပန္သူ မိန္းမသားကို တုုတ္၊ ဓား၊ ခဲလက္နက္တို႔ႏွင့္ ပစ္ေပါက္ရန္၊ အေသသတ္ရန္၊ တစ္ဦးတည္း ပိတ္ေလွာင္ထားၿပီး ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံုႏွိပ္စက္ရန္ေတြကို ညႊန္ၾကားဖို႔ကို ေဝးစြ၊ ႐ံုးတို႔ဂါတ္တို႔ တိုင္တန္းဖို႔ေတာင္ လမ္းမညႊန္ခဲ့တာ ထင္ရွားပါတယ္။

ယခုဆက္လက္ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ေပးတဲ့လမ္းညႊန္ေလးကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ စူရဟ္ အမွတ္(၄) အမ်ိဳးသမီးမ်ားက႑မွ စာ ၂-ပုိဒ္ကို ကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

၄း၁၅ ထို႔ျပင္တဝ အသင္တို႔၏ ဇနီးမိန္းမတို႔ အနက္မွ အၾကင္မိန္းမတို႔သည္ ကာေမသုမိစၧာစာရကံကို က်ဴးလြန္ၾကပါလွ်င္၊ အသင္တို႔သည္ ထိုဇနီးမိန္းမမ်ား အေပၚ၌ မိမိတို႔အနက္မွ (ေယာက်္ား) ေလးေယာက္ကတို႔ကို သက္ေသထားရွိၾကေလကုန္။ အကယ္၍ ထိုသူေလးဦးတို႔က (အမွန္အကန္) သက္ေသခံခဲ့ၾကပါမူ အသင္တို႔သည္ ယင္းမိန္းမတို႔အား အိမ္မ်ားအတြင္း၌ ထိုသူမတို႔ အသက္ဆံုးသည္တိုင္ေအာင္ျဖစ္ေစ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အလႅာအရွင္ျမတ္သည္ ထိုသူမတို႔အဖို႔ တစ္စံုတစ္ရာ နည္းလမ္းျပဳလုပ္ေပးသည့္တိုင္ေအာင္ျဖစ္ေစ၊ အက်ဥ္းခ်ထားၾကေလကုန္။

၄း၁၆ ၄င္းျပင္ အသင္တို႔အနက္မွ အၾကင္သူ ႏွစ္ဦးတို႔သည္ ယင္း ကာေမသုမိစၧာစာရကံက်ဴးလြန္ၾကပါမူ အသင္တို႔သည္ ထိုသူႏွစ္ဦးကို ဒုကၡေပးၾကေလကုန္။ တဖန္ အကယ္၍ ထိုသူတို႔ ႏွစ္ဦးသည္ (ေနာင္တ တရားရရွိကာ မိမိတို႔အျပစ္မွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရရွိျခင္းငွာ) ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ၾက၍ (မိမိကိုယ္ကို) ျပဳျပင္သြားခဲ့ၾကပါမူ အသင္တို႔သည္ ယင္းသူတို႔ ႏွစ္ဦး(အားဒုကၡေပးျခင္း)မွ ေရွာင္ရွားၾကေလကုန္။ ဧကန္စင္စစ္ အလႅာအရွင္ျမတ္သည္ (ဝန္ခ်ေတာင္းပန္သူမ်ားဖက္သုိ႔) အႀကိမ္ႀကိမ္ က႐ုဏာေတာ္ႏွင့္ ျပန္လွည့္ေတာ္မူေသာ အရွင္၊ အလြန္သနားညွာတာေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ပင္ျဖစ္ ေတာ္မူေလသတည္း။

ထိုလမ္းညႊန္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုေဌးလြင္ဦး ဘာသာေရးအစြဲကင္းကင္းနဲ႔ ဥပေဒရႈေထာင့္၊ လူ႔အခြင့္ေရးရႈေထာင့္တို႔ကေန ေဝဖန္ၾကည့္ပါဦး။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္မိသေလာက္ေတာ့ အက်ိဳးအေၾကာင္း စံုေအာင္ မသံုးသတ္၊ ျပႆနာစတင္ရာ အေၾကာင္းရင္းကို မေဖာ္ထုတ္၊ အက်ိဳးဆက္သက္သက္ကိုသာ အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသတ္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာမိသားစုမွာ ဖြားလို႔၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အေပၚ ေမြးရာပါသဒၶါစိတ္မရွိလို႔ ေကာင္းကြက္ ရွာမေတြ႔တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုေဌးလြင္ဦးရွာေတြ႔ခဲ့ရင္ တင္ျပေပးပါဦး။

က်မ္းျမတ္(၂)ခုတို႔ရဲ႕ ျပႆနာတစ္ခုတည္းအေပၚ ခ်ည္းကပ္ပံုနည္းလမ္း လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ပါဦး။ ဗုဒၶ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ကေတာ့ သူ႔အသက္ကို သတ္မိျခင္း၊ အစရွိတဲ့ အျပစ္တို႔မွ ေဝးေစၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းဆီကို ဦးတည္ေနတယ္၊ ျပႆနာ၏ တရားလို၊ တရားခံမ်ားသာမက မိဘအသိုင္းအဝိုင္း ခ်စ္ခင္ၾကင္နာၾကသူ မိတ္သဂၤဟ အသိုင္းအဝိုင္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာေစမႈ အက်ိဳးကိုေဆာင္တယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမႊမ္းအပ္သည္လည္း ျဖစ္ပါလိမၼယ္။

ကိုေဌးလြင္ဦးအေနႏွင့္ အမည္နာမက စလို႔ ဘာသာစကားအပါအဝင္ အကာသေဘာအားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအသြင္ကို ေဖာ္ျပခဲ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္လည္း တတ္ႏိုင္သမွ် အႏွစ္ဘက္လည္း က်ေရာက္ေအာင္ ဗုဒၶဝါဒဟာလည္း ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တစ္ေယာက္ အမည္ခံ ေရွးေဟာင္းဝါဒျဖစ္ေပမယ့္ အထင္ေသးလို႔ မရေၾကာင္းကို တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဝါဒရဲ႕ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ အဘိဓမၼာ ပိုင္းေတြကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အရည္အခ်င္နဲ႔ မႏိုင္မနင္းျဖစ္မွာ စိုးတာက တစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ဖို႔ ဘံုျဖစ္တဲ့ ျပႆနာ ရွာေဖြရခက္ခဲတာ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေဖာ္ျပပါသုတၱန္နဲပဲ ေက်နပ္လိုက္ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာတင္ပဲ ဒုတိယ ေပးစာကို အဆံုးသတ္ရင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အံ မိတ္ဆက္ပို႔စ္ အတြက္ အႀကံျပဳခ်င္းကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါၿပီ။

အျခားပို႔စ္ေတြအတြက္ေတာ့ ေနာက္မွ ဆက္ေရးပါဦးမယ္။


ေလးစားစြာျဖင့္

ရြက္ဝါ

No comments:

Post a Comment

သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေရးေပးသည့္အတြက္ ၾကိဳတင္ေက်းဇူးတင္လ်က္ပါ-