နဗီမ်ားကို ဆဲေရးတိုင္းထြာသူမူဆလင္တို႔အားၾကီေလးေသာအျပစ္စီရင္လတၱံ႕

အဆံုးအစမရွိ က်ယ္ဝန္းေသာ ဤ မဟာကမၻာအျပားၾကီးအား ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေသာ အလႅာဟ္ရွင္၏ ဆႏၵေတာ္မပါဘဲ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာအရာဟူသည္ ဤ စၾကာဝဠာအျပားၾကီးတြင္ စိုးစဥ္းမွ်မရွိပါေခ် ။

ဗုဒၶ သို႔မဟုတ္ သိဒၶတၳ သို႔မဟုတ္ အရွင္ေဂါဓမ သည္လည္းေကာင္း ၊ ထာဝရ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ သားေတာ္ ေယရႈသည္လည္းေကာင္း ၊ လူသားႏွင့္အနီးဆံုး တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္သည္လည္းေကာင္း ၊ လူသားႏွင့္ အတူရွိေနေတာ္မူေသာ တမန္ေတာ္ ဟာဂ်ီဝက္စလီသည္လည္းေကာင္း ၊ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္၏ ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ ဖန္ဆင္းထားေတာ္မူခဲ့ေသာ နဗီ ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ား ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္ ။ ထို႔ျပင္တဝ ဤ ဘေလာ့ သည္လည္း အလႅာဟ္ရွင္၏ ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ ထူေထာင္ထားမူေသာ ဘေလာ့ ျဖစ္ပါသည္ ။

သို႔ပါ၍ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအေနျဖင့္ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္၏ ဖန္ဆင္းခံ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ (ဗုဒၶအပါအဝင္ တမန္ေတာ္ ဝက္စလီစသည္)တို႔အား ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း ၊ အျပစ္ေျပာဆိုျခင္းတို႔သည္ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ကို ဆဲဆိုျခင္းေျမာက္ပါသျဖင့္ ၊ ထိုသို႔ ဆိုေရးတိုင္းထြာသူ မူဆလင္အေပါင္းတို႔အား အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္သည္ ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ကို မုခ်စီရင္ေတာ္မူလတၱံ႕ ။ (မူဆလင္မွအပ အျခားဘာသာဝင္မ်ားမပါ ၊ အျခားဘာသာဝင္မ်ားဆဲဆိုလ်င္ ခြင့္လြတ္ေတာ္မူသည္)

ေမာ္ဒန္ ကိုရမ္က်မ္းျမတ္ ၊ အခန္းၾကီး ၁ ၊ အခန္းငယ္ ၃ ၊ အပိုဒ္ ၅ ။

Thursday, March 5, 2009

ကိုရမ္က်မ္းျဖစ္စဥ္ (အတည္ျပဳခ်က္-၁)

ကိုရမ္ က်မ္းသည္ အလႅာအရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္ ကို ပို႔ခ်ေသာ က်မ္းစာအုပ္ျဖစ္၍ ကမၻာေပၚရွိ (၂၂၅) သန္းမွ် အေရအတြက္ ရွိေသာ မြတ္စလင္တို႔ အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ၊အထြတ္အျမတ္ထားရာ က်မ္း ျဖစ္သည္။ ကိုရမ္က်မ္းမွာ အာရဗီ ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထား၍ ခရစ္ယာန္ ဓမၼသစ္က်မ္းခန္႔ ရွည္လ်ားသည္။ အခန္းေပါင္း (၁၁၄) ခန္း ရွိၿပီးလ်င္ ႏိုင္ငံသမိုင္း ၊ အနာဂတ္ေဟာေျပာခ်က္ ၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ဥပေဒမ်ား ပါ၀င္သည္။ ပါ၀င္သည့္ သမိုင္း အတၳဳပတၱိ တို႔သည္ကား ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွ အတၳဳပတၱိမ်ားပင္ ျဖစ္၍ သေဘာတရားႏွင့္ ဥပေဒမ်ားသည္လည္း ခရစ္ယာန္ အယူ၀ါဒ ၊ ရဟူဒီ အယူ၀ါဒတို႔ႏွင့္ ဆင္တူသည္။ ထိုက်မ္း၌ မိုးဇက္ ၊ ေယရႈႏွင့္ မိုဟာမက္တို႔အျပင္ အလႅာရွင္ျမတ္၏ အျခား တမန္ေတာ္ ႀကီးမ်ားကိုလည္း ၾကည္ညိဳေလးစားရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။


ကိုရမ္က်မ္း၌ ထာ၀ရဘုရား တစ္ဦးတည္းသာ ရွိေၾကာင္း ၊ အလႅာရွင္ျမတ္မွတစ္ပါး အျခား ထာ၀ရ ဘုရား မရွိဟူေသာ တရားေတာ္ကို အဓိက ေဖာ္ျပထားသည္။ ထို႔ျပင္ အလႅာရွင္ျမတ္ ေနာက္ဆံုး တရားစီရင္ခ်ိန္တြင္ မည္သူမဆို မိမိျပဳခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈတို႔အေလ်ာက္ အက်ိဳး အျပစ္ ခံစားရလိမ့္မည္ ဟူ၍ ေလးနက္စြာ ေဖာ္ျပထားသည္။

မူစလင္တို႔၏ ရာဇသတ္ ၊ ဓမၼသတ္ က်မ္းတို႔မွာ ကိုရမ္က်မ္းကို အမွီျပဳလ်က္ ျပဌာန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္ ေက်ာင္းမ်ား၌လည္း ကိုရမ္က်မ္းမွာ အဓိက ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ ျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္မ်ား ဘုရား ရွိခိုးရာတြင္လည္း ကိုရမ္က်မ္းကိုပင္ အမွီသဟဲ ျပဳၾကသည္။ ကိုရမ္က်မ္းအရ မူစလင္မ်ားသည္ တစ္ေန႔လွ်င္ (၅) ႀကိမ္က် မကၠာၿမိဳ႕ရွိ ကာဗား ေက်ာင္းေတာ္ရွိရာ ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူ၍ ဘုရားအာရံုျပဳရျခင္း ၊ အလွဴ၀တ္ကိ္ု ျပဳရျခင္း ၊ ပစၥည္း ဥစၥာ တတ္ႏိုင္ပါက မိမိ၏ တစ္သက္တြင္ အနည္းဆံုး တစ္ေခါက္မွ် မကၠာၿမိဳ႕သို႔ ဘုရားဖူး သြားရျခင္း ၊ ရမၼဇာန္ လအတြင္း၌ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း တို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကရေလသည္။

ကိုရမ္က်မ္း၏ အစ
ကိုရမ္က်မ္းမွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာတြင္ ေယရႈခရစ္ ကားစင္တင္ခံရျပီးေနာက္ ႏွစ္ကာလအနည္းငယ္ၾကာမွ စိန္႔ေပါလ္(ရွင္ေပါလု)က ေရးသားသျဖင့္ ဓမၼက်မ္းသစ္ေပၚေပါက္လာရသည္မ်ိဳး မဟုတ္ပဲ မိုဟာမက္ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ကပင္ ႏႈတ္တိုက္ခ်ေပးသည့္ အဆံုးအမတို႔ကို ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္ ရွိစဥ္က စာေရးေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ သူ၏ ႏႈတ္မွ ထြက္ေသာ စကားမ်ားကို သားေရျဟးေပၚ၌လည္းေကာင္း ၊ သစ္ရြက္ေျခာက္ ေပၚ၌လည္းေကာင္း ၊ သိုး၏ လက္ျပင္ရိုးေပၚ၌လည္းေကာင္း အနီးတြင္ ရရွိႏိုင္သမွ် မည္သည့္ ၀တၳဳ ပစၥည္းေပၚ၌မဆို ေရးမွတ္ထားခဲ့ၾကသည္။ မိုဟာမက္ မကြယ္လြန္မီကပင္ ထိုအပိုင္းအစမ်ားကို စုေပါင္းၿပီး စာအုပ္တစ္အုပ္ ျဖစ္ေအာင္ စုေပါင္း၍ အဆင့္ဆင့္ ကူးယူခဲ့ၾကသည္။

ကိုးကားခ်က္
ဦးႏု ေရးသားသည့္ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အပိုင္း (၁)

No comments:

Post a Comment

သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေရးေပးသည့္အတြက္ ၾကိဳတင္ေက်းဇူးတင္လ်က္ပါ-