နဗီမ်ားကို ဆဲေရးတိုင္းထြာသူမူဆလင္တို႔အားၾကီေလးေသာအျပစ္စီရင္လတၱံ႕

အဆံုးအစမရွိ က်ယ္ဝန္းေသာ ဤ မဟာကမၻာအျပားၾကီးအား ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေသာ အလႅာဟ္ရွင္၏ ဆႏၵေတာ္မပါဘဲ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာအရာဟူသည္ ဤ စၾကာဝဠာအျပားၾကီးတြင္ စိုးစဥ္းမွ်မရွိပါေခ် ။

ဗုဒၶ သို႔မဟုတ္ သိဒၶတၳ သို႔မဟုတ္ အရွင္ေဂါဓမ သည္လည္းေကာင္း ၊ ထာဝရ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ သားေတာ္ ေယရႈသည္လည္းေကာင္း ၊ လူသားႏွင့္အနီးဆံုး တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္သည္လည္းေကာင္း ၊ လူသားႏွင့္ အတူရွိေနေတာ္မူေသာ တမန္ေတာ္ ဟာဂ်ီဝက္စလီသည္လည္းေကာင္း ၊ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္၏ ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ ဖန္ဆင္းထားေတာ္မူခဲ့ေသာ နဗီ ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ား ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္ ။ ထို႔ျပင္တဝ ဤ ဘေလာ့ သည္လည္း အလႅာဟ္ရွင္၏ ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ ထူေထာင္ထားမူေသာ ဘေလာ့ ျဖစ္ပါသည္ ။

သို႔ပါ၍ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအေနျဖင့္ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္၏ ဖန္ဆင္းခံ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ (ဗုဒၶအပါအဝင္ တမန္ေတာ္ ဝက္စလီစသည္)တို႔အား ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း ၊ အျပစ္ေျပာဆိုျခင္းတို႔သည္ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ကို ဆဲဆိုျခင္းေျမာက္ပါသျဖင့္ ၊ ထိုသို႔ ဆိုေရးတိုင္းထြာသူ မူဆလင္အေပါင္းတို႔အား အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္သည္ ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ကို မုခ်စီရင္ေတာ္မူလတၱံ႕ ။ (မူဆလင္မွအပ အျခားဘာသာဝင္မ်ားမပါ ၊ အျခားဘာသာဝင္မ်ားဆဲဆိုလ်င္ ခြင့္လြတ္ေတာ္မူသည္)

ေမာ္ဒန္ ကိုရမ္က်မ္းျမတ္ ၊ အခန္းၾကီး ၁ ၊ အခန္းငယ္ ၃ ၊ အပိုဒ္ ၅ ။

Monday, February 9, 2009

သံုညဘဝ သာသနာ

ေရးသူ- ဂါမဏိ
(ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။)

၁၉၇၅ ခု ဧၿပီလတြင္ ခမာနီတို႔က ကေမာၻဒီးယားေခၚ ကမ္ပူခ်ားႏိုင္ငံကို သိမ္းပိုက္လုိက္သည္။ “သုညသကၠရာဇ္” ဟု ခမာနီတို႔က ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့သည့္ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ႏိုင္ငံ့လူဦးေရ၏ (၉ဝ) ရာခိုင္ႏႈန္း ကိုးကြယ္ေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာကို ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ သံဃာမ်ားကို အဓမၼလူဝတ္ လဲပစ္ခဲ့သည္။ လူဝတ္လဲရန္ျငင္းသည့္ သံဃာမ်ားကို သတ္ပစ္ခဲ့သည္။ သံဃာအခ်ဳိ႕သာ ထိုင္း
ႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။

ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ပင္ ကေမာၻဒီးယား ဆရာေတာ္ႀကီးတပါး ထြက္ေျပးေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ အသတ္မခံရသည့္ သံဃာအခ်ဳိ႕က လူဝတ္ျဖင့္ လူမ်ားအၾကား ေရာေႏွာေနထိုင္ၿပီး ဘာသာေရး ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကို လွ်ဳိ႕ဝွက္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ လွ်ဳိ႕ဝွက္စြာတရား အားထုတ္ခဲ့ၾကသည္။

ခမာနီမ်ားထံ သတင္းေပါက္ၾကားသြား၍ အသတ္ခံရသည့္ လူဝတ္လဲသံဃာမ်ားလည္း မနည္းလွ။ ဘုရားရွိခိုးေနသည္ကို ခမာနီတို႔ ေတြ႔သြားသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေထာက္လွမ္းေရးသတင္းေပး
မ်ားက ခမာနီတို႔ထံ သတင္းေပးသျဖင့္လည္းေကာင္း အသတ္ခံရသည့္ သာမန္အရပ္သား ျပည္သူ မ်ားမွာလည္း အမ်ားအျပားျဖစ္သည္။

အေရအတြက္ (၂,၈ဝဝ) ရွိေသာ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ား အားလံုးကို ဖ်က္ဆီးပစ္၊ သို႔မဟုတ္ ရိကၡာစတိုမ်ား၊ ဂိုေဒါင္မ်ား၊ ႏြားၿခံ ဝက္ၿခံမ်ား၊ စည္းေဝးခန္းမမ်ား၊ အခ်ဳပ္ခန္းမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္း
လဲပစ္ခဲ့သည္။ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ႐ိုက္ခ်ဳိးၿပီး ျမစ္ေခ်ာင္း အင္းအိုင္မ်ားထဲ ပစ္ခ်ခဲ့သည္။
သို႔မဟုတ္ ထင္းအျဖစ္ မီးဆိုက္ခဲ့သည္။ ဌာပနာမ်ား၊ လႉဒါန္းထားသည့္ ေရႊေငြရတနာမ်ား
ကိုလည္း ခမာနီတို႔က ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာအျဖစ္ သိမ္းယူခဲ့ သည္။

ခမာနီတို႔ အာဏာမရမီက ကေမာၻဒီးယားတြင္ သံဃာဦးေရ (၈ဝ,ဝဝဝ) ခန္႔ ရွိခဲ့သည္။ ၁၉၇၅-၇၉ ကာလတြင္ သံဃာမ်ား လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရာ ထိုင္း၊ အေမရိကန္ စသည့္ ႏိုင္ငံျခား တိုင္း ျပည္မ်ားတြင္ ခိုလႈံေနေသာ သံဃာ (၂,ဝဝဝ) ခန္႔သာ က်န္ရွိေတာ့သည္။ ဤကာလအတြင္း ေသဆံုးသည့္ ခမာျပည္သူမ်ားအတြက္ သရဏဂံုတင္ေပးမည့္ရဟန္း မရွိေတာ့။ သာသနာပိုင္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ဤကာလအတြင္း ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ရာ ျပန္လည္အစားထိုး ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့။ ကေမာၻဒီးယား သံဃာ့ဂိုဏ္းမ်ားအနက္ သံမယုတ္ဂိုဏ္းမွာ ထိုင္းဘုရင္ႏွင့္ ဆက္ စပ္မႈရွိသျဖင့္ ခမာနီတို႔က ပို၍ျပင္းထန္စြာ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းကို ခံရသည္။

၁၉၇၆ ဒီမိုကရက္တစ္ ကမ္ပူးခ်ား ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၂ဝ) ၌ ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ရွိသည္ဟု ဆိုထားသည္။ သို႔ေသာ္ တဆက္တည္းတြင္ “ဒီမိုကရက္တစ္ကမ္ပူး
ခ်ားႏွင့္ ကမ္ပူးခ်ားျပည္သူမ်ားကို အက်ဳိးမျဖစ္ေစေသာ ေဖာက္ျပန္သည့္ဘာသာေရးအားလံုးကို တင္းၾကပ္စြာတားျမစ္သည္” ဟု ေၾကညာထားသည္။

ခမာနီအစိုးရက ဗုဒၶရဟန္းမ်ားကို ကပ္ပါးမ်ားအျဖစ္ သေဘာထားၿပီး အဓမၼလူဝတ္လဲပစ္ကာ “ျပန္လည္ပညာေပးစခန္းမ်ား” သို႔ပို႔၍ လုပ္အားေပး တပ္ဖြဲ႔မ်ားအျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းပစ္ခဲ့သည္။ ဆည္ ေျမာင္းမ်ားတူးေဖာ္ျခင္း၊ လယ္ယာမ်ား ထြန္ယက္ျခင္း လုပ္ခိုင္းသည္။ သံဃာ (၅ဝ,ဝဝဝ) ခန္႔ အသတ္ခံရ သို႔မဟုတ္ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈဒဏ္ ငတ္မြတ္ျခင္းဒဏ္ ေရာဂါဘယဒဏ္တို႔ျဖင့္ အသက္ ဆံုးခဲ့သည္။ တခ်ိန္က ရဟန္းဝတ္ခဲ့ဖူးသည့္ ခမာနီေခါင္းေဆာင္ ပိုးလ္ေပါ့က သံဃာမ်ားသည္ အသံုးမက်သည့္ ေခြးေလေခြးလြင့္မ်ားျဖစ္သည္။ ေခတ္ေဟာင္း ပေဒသရာဇ္အာဏာ၏ အစိတ္ အပိုင္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆဲေရး႐ႈတ္ခ်ခဲ့သည္။

ခမာနီတို႔က ကေမာၻဒီးယားမြတ္ဆလင္ ခ်မ္တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားကို ေသနတ္ႏွင့္ခ်ိန္၍ ဇြတ္ အတင္း ဝက္သားစားခိုင္းသကဲ့သို႔ အဓမၼ လူဝတ္လဲေပးထားသည့္ သံဃာမ်ားကိုလည္း ခမာနီ တပ္မ်ားအတြက္ ၾကက္သတ္ ဝက္သတ္ခိုင္းျခင္းသာမက 'သူလွ်ဳိမ်ား' 'ေဖာက္ျပန္ေရးသမား
မ်ား' ဟု ၎တို႔ စြပ္စြဲထားသူမ်ားကိုပါ ကြပ္မ်က္ သတ္ျဖတ္ခိုင္းသည္။ ငါးပါးသီလ ရွစ္ပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလမ်ား၊ ဝိနည္းဓိုရ္မ်ားကို စနစ္တက် ေဖာက္ဖ်က္ခိုင္းသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ေတာရေဆာက္တည္ တရားက်င့္ေနေသာ မဟာေဂါသနႏၵ မေထရ္ႀကီးသည္ ထိုင္း နယ္စပ္သို႔ စတင္ေရာက္ရွိလာေသာ ကေမာၻဒီးယားဒုကၡသည္မ်ားထံ ၁၉၇၈ ခုတြင္ ႂကြခ်ီလာၿပီး တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကား သာသနာျပဳခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ ကေမာၻဒီးယား လူမ်ဳိးမ်ားအေနျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း ဗုဒၶရဟန္းတပါးကို ပထမဆံုး ဖူးေတြ႔ရျခင္းျဖစ္၍ ဒုကၡသည္အမ်ားအျပား
မွာ စိတ္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ငိုေႂကြးခဲ့ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ မဟာေဂါသနႏၵ၏ မိသားစုအားလံုးႏွင့္တကြ မိတ္ေဆြမ်ား ဒါယကာမ်ားမွာမူ သုညသကၠရာဇ္မ်ားအတြင္း ခမာနီတို႔၏သတ္ျဖတ္မႈကို ခံခဲ့ရသည္။

၁၉၇၉ ခုႏွစ္ ခမာနီတို႔ ျပဳတ္က်ခ်ိန္တြင္ ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံ၌ သံဃာတပါးမွမရွိေတာ့ဘဲ ေစတီ
ပုထိုး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအမ်ားစုမွာ ၿခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ား ဖံုးလႊမ္း ပ်က္စီးၿပိဳက်ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ခမာနီေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ လက္လြတ္ခြက္ခြၽတ္ အေသဆိုးႏွင့္ ေသခဲ့ၾကရသည္။ မေသေသးသူမ်ားလည္း မည္သုိ႔မွ ဘဝမေကာင္းေတာ့။ ခမာနီတစံုတေယာက္မွ ဘုရား႐ိုက္ျခင္းမွ ေျပးမလြတ္ႏိုင္ခဲ့။ သို႔ေသာ္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာမွာမူ ယေန႔ကေမာၻဒီးယားတြင္ ျပန္လည္ပြင့္လန္းလ်က္ ရွိေနေလၿပီ။ အလားတူပင္ သက္တမ္းႏွစ္ေပါင္း ၂,၅ဝဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္
သည့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို သက္တမ္းႏွစ္ေပါင္း ၃-၄ဝ သာရွိေသးသည့္ ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္
ဝါဒက ယွဥ္ႏိုင္မည္ေလာ။

သို႔ေသာ္ျငားလည္း သံဃာေတာ္တို႔အလုပ္မွာ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေဟာ ၾကားျပသျခင္း၊ အားထုတ္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဆြမ္းခံႂကြလာေသာ ဘုန္းႀကီးကို လိုက္ခတ္သည့္ ကြၽဲအား ခဲႏွင့္ေပါက္ ဒုတ္ႏွင့္႐ိုက္၍ လက္ထိလက္ေရာက္ ႏွိမ္နင္းဖို႔ရန္မွာ လူဝတ္ေၾကာင္ ကပၸိ
ယမ်ား၊ ဒါယကာမ်ား၏ အလုပ္သာျဖစ္သည္ဟု ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆက္လက္ေဟာၾကား အလင္းျပေပးခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကြၽဲဆိုးကို မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ႏွိမ္နင္းရမည္မွာ သာမန္
စဥ္းစား ဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိသူတို႔အဖို႔ ခက္ခဲစြာ စဥ္းစားရမည့္အရာ မဟုတ္။

အေကာင္အထည္ မျမင္ရေသာ နိဗၺာန္ကိုပင္ အစြမ္းကုန္ စြန္႔လႊတ္က်င့္ႀကံပါက မလြဲမေသြ ရရွိ
မည္ဟု လံုးဝယံုၾကည္ၾကသူမ်ားအတြက္ ဒီမိုကေရစီမွာ နိဗၺာန္ေလာက္ မခက္၊ နိဗၺာန္ေလာက္
မေဝးဟု သံဃာ့ဥေသွ်ာင္အတြင္းေရးမႉး ဆရာေတာ္ဦးဥတၱရက မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ ၾသဝါဒခ်ီးျမႇင့္ပြဲ၌ ႁမြက္ၾကားခဲ့ေလသည္။ ။

No comments:

Post a Comment

သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေရးေပးသည့္အတြက္ ၾကိဳတင္ေက်းဇူးတင္လ်က္ပါ-